Let op: tijdens deze drukke periode duurt de terugbetaling langer dan je van ons gewend bent. Onze excuses voor het ongemak en bedankt voor je geduld.

RUILEN & RETOURNEREN

Binnen 100 dagen. Geheel gratis.

Hoe retourneer ik?

1. Klik op 'start een retour' en vul je e-mail en ordernummer in. 
2.Vertel ons welk item je wilt  retourneren en waarom.
3. Bevestig je retour. 
4. Plaats de items in originele verpakking in de doos, voeg het retourformulier toe en verzegel de doos.
5. Plak het retourlabel op de doos over het originele label.
6. Breng je pakket naar een afleverpunt van jouw koerier. Vind je dichtstbijzijnde:

PostNL afleverpunt
DPD locatie
Binnen hoeveel dagen dien ik mijn bestelling te retourneren?
Bestellingen kun je gemakkelijk & gratis retourneren binnen 100 dagen na ontvangst. Let op: gepersonaliseerde artikelen worden speciaal voor jou gemaakt. Deze kan je niet retourneren, tenzij er sprake is van een productiefout.

Wat kost het om te retourneren?
Goed nieuws. Het retourneren van artikelen is geheel gratis. Zorg er alleen voor dat je retourneert met de bezorgdienst die het pakket ook aan jou heeft geleverd.

Hoe lang duurt het hele retour process? 
Het duurt ongeveer 3 tot 5 werkdagen voor het pakket in ons magazijn in Duitsland arriveert en we streven ernaar om je retourzending binnen 48u na aankomst te verwerken. We houden je op de hoogte over de status van je retour en refund via e-mail. Als je online je retour aanmeldt, kan je jouw pakket blijven volgen via bovenstaande link. 

Wanneer een artikel niet aan onze kwaliteitstandaard voldoet en de retourperiode is verstreken (defect of beschadigd), neem dan contact op met onze klantenservice.  

Wanneer ontvang ik de terugbetaling van mijn geretourneerde bestelling?

Zodra we beginnen met het verwerken van je retourzending in ons magazijn ontvang je een e-mail ter bevestiging. Vanaf het moment dat we de terugbetaling autoriseren, moet de bank deze nog verwerken. De tijd die de verwerking van je terugbetaling in beslag neemt, verschilt per bank en betaalwijze. Je zult de terugbetaling op dezelfde wijze ontvangen als waar je de bestelling mee hebt betaald.

Het proces:

1. Verzending naar magazijn in Duitsland: 3-5 werkdagen
2. Verwerken van retour: 2-3 werkdagen
3. Tijdsbestek terugbetaling per betaalmethode:

- Bankpas / Creditcard: max 14 werkdagen 
- PayPal: max. 3 werkdagen
- iDeal: max. 3 werkdagen
- Klarna: zie de klarna FAQ

Worden mijn verzendkosten vergoed als ik mijn artikel retourneer?

We zullen de volledige verzendkosten vergoeden, behalve in de volgende gevallen:

- Je retourneert slechts een deel van je bestelling.
- Je retourneert je bestelling niet via dezelfde koerier die deze ook bij je heeft afgeleverd.

Hoe stuur ik iets retour met Klarna?
Ga naar jouw Klarna-portaal om Klarna van de retour op de hoogte te stellen en selecteer de betreffende bestelling. Klik op 'Retours'. Je kunt dan aangeven of je een of meerdere artikelen hebt teruggestuurd. Hiermee pauzeer je tijdelijk je betaling tot de retour verwerkt is. Klarna zal je dan een nieuwe factuur toesturen. Al betaald voor je retour? Je ontvangt na aanmelding binnen 3-5 werkdagen rechtstreeks een terugbetaling. 

Wanneer ontvang ik de terugbetaling als ik al heb betaald met Klarna?
Als je al hebt betaald voor je bestelling, maar dan besluit om een of meerdere artikelen te retourneren, hoef je alleen Klarna via de klanten- portaal te informeren. Je ontvangt binnen 3-5 werkdagen rechtstreeks van Klarna  een terugbetaling voor deze artikelen.
Kan ik mijn artikelen ruilen? 
Ja! Je hebt iets online gekocht maar het past niet helemaal? In plaats van te retourneren, kan je het binnen 100 dagen gratis omruilen voor een andere maat. 

Hoe kan ik iets ruilen?
Klik op 'ruilen' en vertel ons welk item je wilt ruilen voor welke maat. Plaats het item in de originele verpakking in de doos.  Breng je pakket binnen 7 dagen naar een afleverpunt in de buurt - hiermee voorkom je dat je ruilverzoek wordt geannuleerd. Zodra de digitale ruil-barcode is gescant door de koerier vanaf je smartphone, sturen we je nieuwe maat al op (indien deze scan niet werkt, word je ruil na verwerking in ons magazijn verzonden). Je ontvangt hiervan een nieuwe bevestigingsmail met tracking. We sturen het ruilartikel via onze standaard bezorgservice naar het oorspronkelijke bezorgadres.

Wil je tegelijkertijd iets ruilen en retourneren? 
Geen probleem. Maar gebruik dan de digitale barcode van je ruilverzoek in plaats van de retour-barcode om het ruilproces te versnellen. Je kunt gewoon alle items in dezelfde doos terugsturen. Zodra we het pakket hebben ontvangen, betalen we je retour via de oorspronkelijke betaalmethode terug. Je ruil is dan al naar je onderweg!

Welke items zijn uitgesloten vandeze ruil service? 
• gepersonaliseerde artikelen

Je kunt een artikel uitsluitend omruilen voor een andere maat. Als je een andere kleur of product wilt, zul je het artikel moeten retourneren en een nieuwe bestelling moeten plaatsen. Indien de gewenste maat tijdens het ruilproces niet beschikbaar is, is het artikel helaas (tijdelijk) uitverkocht.
Artikelen retourneren die je in een Reebok-winkel hebt gekocht?
Je kunt jouw item(s) die je in een Reebok-winkel hebt gekocht in elke Reebok winkel terugbrengen, maar het beste retourneer je in dezelfde winkel als waar je deze ook gekocht hebt. Neem je aankoopbewijs mee en zorg ervoor dat je je item(s) binnen de retourperiode van 100 dagen terugbrengt. Houd er rekening mee dat we in onze winkels geen artikelen terug nemen die gekocht zijn in onze online shop. 

Artikelen die via Click & Collect zijn opgehaald en betaald in de winkel?
Click & Collect-bestellingen worden online geplaatst en vervolgens opgehaald en betaald in de winkel. Als je een Click & Collect-bestelling wilt retourneren, kan je dit direct in de winkel regelen.

Artikelen die in een Reebok-winkel besteld zijn en bij jou thuis bezorgd worden?
Als jijzelf of één van onze winkelmedewerkers een bestelling voor jou heeft geplaatst met een tablet in de winkel zodat jij het artikel naar keuze bij jou thuis ontvangt, dan retourneer of ruil je dit ook online door dezelfde retour stappen te volgen, die je hierboven vindt.

Reebok-artikelen die je bij een andere winkel of online shop hebt gekocht?
Als je artikelen hebt gekocht bij een andere winkel of online shop, neem dan contact met hen op gezien zij hun eigen retourbeleid hanteren. Het is niet mogelijk deze artikelen online of in een Reebok-winkel te retourneren.