Hoe retourneer ik mijn artikel(en)?

Datum bijgewerkt: 3/17/20

Er zijn verschillende retourmethodes, dit is afhankelijk van waar je jouw artikel hebt gekocht. Artikelen die je de Reebok online shop hebt gekocht, kan je alleen per post naar ons terugsturen. Artikelen die je in een Reebok-winkel hebt gekocht, kan je alleen in een Reebok-winkel retourneren.

Let op: gepersonaliseerde artikelen worden speciaal voor jou gemaakt. Deze kan je dus niet retourneren, behalve in het geval van productiefouten.

Niet de juiste maat? In plaats van het artikel terug te sturen, kun je het ook gratis omruilen voor een andere maat. Ga voor meer informatie naar onze hulppagina Ruilen.

Artikelen die je in de Reebok online shop hebt gekocht

Je kunt je online bestelling gratis binnen 100 dagen na ontvangst retourneren zonder opgaaf van redenen. Indien je items hebt ontvangen van een bestelling die uit meerdere pakketten bestaat, dan gaat de retourperiode van 100 dagen in op de dag dat je het laatste pakket hebt ontvangen.

Let op: er worden geen verzendkosten in rekening gebracht als je je bestelling retourneert met dezelfde bezorgdienst die deze ook geleverd heeft en onderstaande retourinstructies opvolgt.

In plaats van het artikel terug te sturen, kun je het ook gratis omruilen voor een andere maat. Ga voor meer informatie naar onze hulppagina Ruilen.
 

Stappen:

  1. Vul het retourformulier in, inclusief de reden(en) voor retournering, voeg deze vervolgens bij het pakket en verzegel de doos.
  2. Plak het retourlabel op de doos over het originele label heen.
  3. Lever het pakket af bij het afleverpunt van jouw koerier:
  4. Bewaar het verzendbewijs van het afleverpunt met daarop je track & trace nummer goed.
 

Geen retourformulier en -label in je pakket?
Voor pakketten geleverd met PostNL kan je zonder retourlabel naar het dichtsbijzijnde PostNL afleverpunt, zij printen het retourlabel uit en plakken deze op het pakket zodat het klaar is voor retour verzending. Heb je geen retourlabel van DPD? Gebruik de bestellingstracker op de website om het retourformulier -en label opnieuw uit te printen en volg de hierboven vermelde stappen.


Artikelen die je in een Reebok-winkel hebt gekocht
Als je jouw item(s) die je in een Reebok-winkel hebt gekocht wilt terugbrengen, dan kun je het beste deze artikelen retourneren in dezelfde winkel als waar je deze ook gekocht hebt. Neem je aankoopbewijs mee en zorg ervoor dat je je item(s) binnen de retourperiode van 100 dagen terugbrengt. Houd er rekening mee dat we in onze winkels momenteel niet in staat zijn om artikelen terug te nemen die gekocht zijn in onze online shop. 

Retourbeleid
Lees ons retourbeleid voor meer informatie over de retourvoorwaarden.

Artikelen die je bij een Reebok reseller hebt gekocht
Als je artikelen hebt gekocht bij één van onze erkende resellers, neem dan contact met hen op aangezien zij hun eigen retourbeleid hanteren. Het is niet mogelijk om je artikelen in een Reebok-winkel te retourneren als je deze bij een reseller hebt gekocht.

Je retour overhandigen of omruilen tijdens een levering
Verwacht je de PostNL bezorger aan de deur vanwege een bestelling? Dan kun je de doos ook aan hem overhandigen in plaats van naar een ophaalpunt brengen. Zorg ervoor dat het retourlabel op de doos geplakt is. Geen retourlabel? Ga naar de pagina met je bestelgegeven om het retourlabel te downloaden en te printen. Vergeet daarnaast je retour of omruiling niet online te registreren adidas.nl voor een snelle afhandeling.

Vond je dit artikel nuttig?

Ja / Nee

Waar is mijn bestelling?

Log in of gebruik de Guest Tracker om snel de status van je bestelling op te zoeken, of voor het aanvragen van een ruillabel, aanmaken van een retourzending, het annuleren van items en om de status van een terugbetaling te bekijken.

Nog steeds geen antwoord gevonden op je vraag?

VRAAG ONZE KLANTENSERVICE

Ma - Vr: 8:00 uur tot 19:00 uur
Za - Zo 9:00 uur tot 17:00 uur